Lukten av jul!

Nå har vi vaske golvet og vi har børi ved, og vi har sett opp fuggelband og vi har pynte tre’...

Endelig er det tid for juleforberedelser i barnehagen og om vi ikke har rukket å gjøre riktig alt som det skrives om i julekveldsvisa så har vi i allefall kommet godt i gang! Vi har hatt en kjempe trivelig bakedag hvor det stod "pepperkaker" på menyen, og barna stilte opp med forkle klare til dyst! Det ble masse deilige kaker som vi senere pyntet med melis og non-stop til bruk i vår kalender. Det har seg nemlig slik at den som trekker dagens luke i kalenderen får et pepperkake-hjerte i premie!

Den deilige lukten av jul har satt seg i veggene og julestemningen har kommet til store og små. Barna hygger seg hver morgen med advents-- og kalenderstund hvor vi blant annet leser julefortellinger, synger julesanger, hører på julemusikk, møter nisser og musene i musevisa, har juleverksted og mye, mye mer. Det blir laget mange fine julehemmeligheter om dagen, men ikke tro at barna vil røpe hva de er enda nei!

Fredag 11.desember er det også klart for Lucia-feiring i barnehagen. Foreldre og familie inviteres med dette til frokost i barnehagen og som tilskuere til lucia-toget. Dette er en veldig stemningsfylt morgen hvor de nydelige luciabarna viser seg og lyser opp i mørket.

Vi gleder oss til mange fine dager med juleforberedelser til barnehagen!