Avslutning for vår alles kjære Laila !

I anledning Lailas siste arbeidsdag snakket vi mye med barna om hva Laila skulle gjøre videre. Hvorfor skal hun slutte? og hva betyr egentlig det å bli "pensjonist"? Alle var vi også enige om én ting: at vi kommer til å savne henne veldig mye, og at vi håper hun kommer på jevnlige besøk!

På torsdag den 28.mai hadde vår enestående medarbeider Laila sin siste arbeidsdag i Marihøna barnehage, og hun skal nå nyte pensjonisttilværelsen. I den forbindelse arrangerte vi en stor avslutnings-samling for å hylle Laila, inne på gymrommet. Laila fikk beskjed om å sette seg inne på det flott pyntede gymrommet, i en kongestol, intetanende om at alle andre hadde samlet seg ute i gangen. Vi senket lyset og spilte fin musikk og så kom barna gående inn én etter én med hver sin rose. Disse rosene ble overrekket til en tydelig rørt Laila, sammen med en god klem. Janne fortsatte så samlingen med å takke henne for sin fantastiske innsats og ikke minst for hvor mye hun har betydd for både små og store, gjennom en periode på over 20 år! Hun har nemlig vært i Marihøna helt i fra dag 1, og vært en del av dens utvikling frem til nå. Samlingen gikk så videre med underholdning fra Filosofus-gjengen, som sang tre flotte sanger for Laila. Og da de var ferdige holdt teater prosjekt- gruppa en forestilling hvor de dramatiserte et eventyr. Alle barna bidro med en strålende innsats og imponerte stort! Marihøna-sangen ble sunget og vi danset for å hedre vår kjære Laila, som også hadde en overraskelse på lur. Hun hadde nemlig noen flotte gaver som hun ønsket åE gi til barnehagen, blant annet en klokke som representerer tiden- hvor fort den går og at den må verdsettes! Etter samlingen koste vi oss med pølser og pasta, og Laila selv serverte is til alle barna som dessert. Ute i barnehagen var det pyntet og det hang en stor plakat med bilder av hoverpersonen selv.

Det ble en verdig, flott og rørende avslutning hvor både små og store gav uttrykk for at de kommer til å savne henne veldig, veldig masse. Vi håper alikevel på at Laila kommer på besøk, og at vi kan besøke henne på en av våre mange turer :) Takk for din enestående innsats for barnehage-Gjøvik!