KARNEVAL I MARIHØNA BARNEHAGE 2015

Fredag 20.februar ble det gjennomført en skikkelig karnevalsfest i Marihøna Barnehage!

"Karneval, vi skal på karneval"

Allerede i uke 7 startet vi opp med karnevalsforberedelser i barnehagen vår. Vi jobbet i aldersinndelte grupper og begynte å lage alt i fra utendørs dekorasjon, til flotte vinterbilder. Barna laget masse fint og hadde mange tanker og formeninger om hvordan vi skulle forvandle barnehagen til et vakkert vinterland.

Ute i treet hang det fargerike iskuler, på veggene hang det malerier og snømenn, i taket hang det karnevalskatter og snømenn med skjerf, og vinduene var dekket med snøspray og snøkledde trær ble tatt med inn. I løpet av uke 7 og 8 var vinterlandskapet komplett og hver aldersgruppe hadde laget et spennende og innbydende vinterrom, med en eller annen form for "hytte" eller "snøborg".

Torsdag den 19. hygget vi oss med varmmat i barnehagen, hvor vi laget i stand vår egen lille pølsebod hvor barna selv kunne komme å "bestille". Til dessert hadde vi en deilig "vintergele" som var blå med stjernepynt og vaniljesaus, nam nam! Gjett om vi koste oss :)

Fredag den 20. braket det endelig løs, og det var tid for karnevalsfest! Klokken 9.30 begynte vi med rollelek i ulike rom, hvor barna fikk leke i landskapet de selv hadde vært med på å skape. Hvordan ville Spiderman like vinteren? Kanskje Ole Brum ville spise snø denne dagen i stedet for honning? Kanskje ble politimannen redd i det en isbjørn kom vandrende? Mange spennende scenarier ble utspilt!

Så var det endelig tid for å slå katta ut av sekken og barna sang "Slå, slå, bare prøv å slå, katta ut av sekken NÅ SLÅ!" og det måtte en del forsøk til før sekken endelig sprakk, og ut falt det masse godteposer! På posene stod det skrevet barnas navn, og når man hadde funnet sin var det bare å finne en hyggelig plass og kose seg med seigmenn og kjeks :) Med ett startet musikken! Hvor kom den i fra?

Inne på gymrommet var det pyntet til fest, og karnevalsmusikken spilte opp til dans! Hurra, nå ble det skikkelig discotek! På scena stod jentene og sang "splitte piiiiine" og gutta spilte rockegitar, og vi danset to og to, tre og tre og alle sammen! Kjempe gøy :) Dagen ble en stor suksess og vi hadde mange fine karakterer på besøk!