GRUNNLOVSFEIRING

Alle barnehagene i Gjøvik markerte Grunnlovsjubileet sammen på Eiktunet fredag 16. mai.

Markeringen av grunnlovsjubileet ble åpnet med et ordentlig tog dannet av alle barnehagene i Gjøvik kommune. Toget fikk musikalsk drahjelp av skolekorps og veterankorps. Toget gikk rundt mange av bygningene på Eiktunet, og endte opp ved scena.

På scena skjedde det mye forskjellig. Der fikk vi høre noen marsjer av korpsene, og vi sang den nye jubileumssangen "Det går et festtog gjennom landet". Friskis og Svettis var også på scena og hadde minirøris med oss, før Tale Berntsen og Jo Terje Sagrusten Høisveen vartet opp med en spesialversjon av Reveenka.

Før bussen tok oss med tilbake i barnehagen inntok vi lunsjen ute i det deilige været. Vi fikk boller og saft til "dessert", og en is da vi var vel framme i barnehagen.

De helt minste tilbrakte dagen i barnehagen, der de gikk i tog med korpsmusikk på cd-spilleren. De fikk også boller, saft og is til "dessert"