ÅRETS KARNEVAL

For første gang på flere år hadde vi "vanlig" karneval i Marihøna barnehage. Kanskje ikke helt vanlig, siden vi har holdt på ei uke ...

De fleste barnehager har bare en dag med karnevalsfeiring. Mens her i Marihøna feirer vi en eller to uker til endes. Denne gangen brukte vi uka til verksted der barna kunne velge hva slags pynt de ville lage. Da ble det mange kinesiske drager, masker og instrumenter som vi har pyntet alle rommene i barnehagen med.

Vi har også pyntet oss selv med maling i ansiktet, og kledd oss ut med utkledningsklærne vi har i barnehagen. Vi har sunget karnevalssanger, og spist deilig taco.

Men i steden for å lage utkledningsklær og underholdning i aldersdelte grupper har vi i år valgt at barna kan ha med seg egne utkledningsklær på selve karnevalsfeiringen. Dette fordi mange har hatt et ønske om å få ha med seg egne utkledningsklær flere ganger i løpet av året.

Dagens feiring startet på kjøkkenet, med velkomstdring, "rakettoppskytning" og snorklipping. Deretter var det dansefest på gymrommet. Så var det lekestasjoner rundt på alle rommene, og ungene kunne prøve seg på både ballkast, "blikkbokskasting", bowling, mer dansing og feste hale på grisen.

Før lunsj delte vi oss inn i aldersdelte grupper, og slo katta ut av sekken. Det var ingen katt i sekken - men godteri var det!

Dagen ble toppet med klovnebesøk etter frukt. Klovnen hadde med seg en stor kasse full av ballonger, og alle som var der da fikk en ballongfigur med seg hjem!