SNØBADING

I går tok Jon et snøbad i bare shorts og t-skjorte, så i dag måtte ungene også bade!

I sangstunden i går tok Jon og Janne opp hvilke klær vi skal gå med på vinteren. Janne hadde på seg uteklær, mens Jon kom i shorts og t-skjorte. Alle var enige om at det var for kaldt, så Jon måtte gå å finne utedressen sin han også. Men etter samlingsstunden tok han av igjen utedressen, og løp ut i snøen i bare shorts og t- skjorte og tok seg en god dukkert i snøen.

"Kan ikke vi også få gjøre det," sa ei av de store jentene da. Så i dag tenkte vi at det går jo an ... og så gjorde vi det!

Vi fant fram tørre klær, la fram håndklær og tepper, og ga beskjed til barna at de som hadde lyst kunne snøbade etter frukten. Barna jublet, og kledde av seg så fort de kunne. De løp ut i snøen - og løp inn igjen, flere ganger. Bare 3-4 av dem ville rulle seg i snøen, men de har ihvertfall fått kjenne på hvor kald en kan bli på beina og resten av kroppen uten riktige klær på!