PERFEKT UTEDAG

Med elgjakt, eventyrstund, lappe-steking og oppholdsvær ble utedagen helt perfekt!

Torsdagen i uke 38 var det utedag i barnehagen vår. Vi fyrte opp bål i sanda, lagde masse lappe-røre og stekte lapper. Det ble såpass mye at alle som ville fikk 2-3 lapper hver. Noen av de eldste gutta hjalp de andre å smøre på smør og skjære brunost slik at alle som ville ha ost på lappen sin fikk det.

Litt oppi gressbakken var det eventyrstund, og de som flokket seg sammen der fikk høre både eventyret om "De tre bukkene Bruse" og "Gullhår og de tre bjørnene". Eventyrene ble ikke bare gjenfortalt, men vist med figurer så eventyrene ble ekstra spennende.

De som ville på elgjakt ble delt inn i ulike jaktlag, og alle på hvert jaktlag fikk hver sin "børse". De gikk rundt hele barnehagen, og nedi skogen på baksiden både hørte og så de elgen bevege seg rundt! Alle jaktlagene skaut elgen - så nå er det tomt for elg i skogen bak barnehagen!