FORUT's barneaksjon 2015

Som tidligere har vi også i år deltatt i FORUT's barneaksjon, og i den forbindelse har barna deltatt i et barneløp for å samle inn penger til dette gode formålet.

Barna i Marihøna barnehage har deltatt i FORUT's barneaksjon som handler om Nischal, Biswas og barna på Balika Peace Home i Nepal. Vi har jobbet i aldersinndelte grupper og lært om hvordan barn i andre land lever, hørt på musikk og sett på annet tilhørende material til aksjonen. Fredag 23.oktober hadde vi også et barneløp i barnehagen, hvor alle barna deltok. Her samlet vi inn penger som skulle gå til FORUT's innsats for at barn i Nepal skal få et bedre liv. Alle viste stort engasjement og en super innsats, og noen løp så mye som 22(!) runder! Tilsammen klarte barna å samle inn nesten 4000 kroner som skal leveres inn til FORUT. Vi er kjempe fornøyde med årets aksjon.