ÅPNING AV NYSGJERRIGPER - UKE

Mandag var det duket for kick off og åpning av nysgjerrigper-uke i barnehagen. I forbindelse med satsning på realfag i barnehagen, har vi valgt å ha økt fokus på matematikk, fysikk og kjemi.

Det ble et kick off med ulike forsøk og spektakulære show... Vulkaner, flammer, brennende teposer, dansende rosiner, fine farger, såpebobler mm.

I november var de ansatte på planleggingsdag med Vitensenteret og hentet mye inspirasjon der. Vi i Marihøna har bestemt oss for å ha økt fokus på dette teamet gjennom ulike uker iløpet av året. Da har vi såkalte nysgjerrigper- uker.

Barna får på både forskerfrakk, briller, studerer, undrer og prøver....

"Hva skjer?" "Hvorfor blir fargen rød?" "Se det renner over", "Hvorfor blir vekta skakk?" "Dette er gøy, kan vi prøve i morgen også?" dette er noen av de kommentarene vi har hørt denne uka.