RIKSKONSERT

Hurra - vi fikk endelig besøk av rikskonsertene igjen. Bente Hemsing og Stein Villa kom og spilte folkemusikk for oss.

Gjennom Folkemusikk og tradisjonelle sanger fikk vi en forestilling som handlet om dyr og kosedyr.

Bamsen Brum var først litt redd og hadde gjemt seg, men noen av barna hadde kikket gjennom vinduet og visste at han lå under bordet.... :)

Han turte å komme fram etterhvert og jammen var han diger! Så ble det sunget og spilt til både Brum, oss og alle kosedyrene våre. Det var om mange forskjellige dyr og vi fikk være med å bestemme hvilke dyr det skulle synges om.  Det ble også sunget om myggen og plutselig stakk den Brum på nesa. Han begynte å klø litt, men det gikk bra :)

Vi fikk høre og vite litt om flere instrumenter; bl.a hardingfele, langleik, horn, fløyte og harpe.

Det var en veldig fin konsert vi fikk, og både barn, kosedyr og ansatte koste seg :)