Vinter og akedag!

Sist uke var det vinterferie, og med det også færre barn i barnehagen. Likevel, var det langt i fra rolig, da vi laget skikkelig VM-stemning med visning av skirenn på storskjerm, utelek og vaffelbod på "afterski"! Det ble gjennomførst Bevegius, med en kjempe kul hinderløype og dans, før vi gikk ut og begynte med ansiktsmaling :)  Vi tegnet figurer i fra Frost-filmene, snømenn og skigåere med tilskuere som heiet, og selvsagt viftet vi med flagget vårt! En dag hygget vi oss med buffet til lunsj, tente lys og koset oss lenge rundt bordet :)

Tidlig i uka var det sol og vårlig stemning ute, og snøen smeltet til store dammer. Barna hakket is og kjørte bort med trillebår, laget "supper" og plasket i vann. Herlig! Men til tross for store smeltedammer med vann, er vi nå glade for at helgen har bragt med seg snøvær slik at vi forhåpentligvis får masse snø, da vi førstkommende torsdag 5. skal ha akedag i barnehagen! De minste skal ake i egen bakke i barnehagen og de eldste skal ned i selveste "monsterbakken" nedenfor barnehagen. Denne dagen blir det også varmmat :)

Vi gleder oss til flere flotte vinterdager og nye, spennende opplevelser!