INNENDØRS AVSLUTNING

Den tradisjonelle grillfesten regnet bort i år, så derfor ble det avslutning innendørs.

Med bare foreldre og søsken til de eldste barna til stede ble det en noe annerledes avslutning enn den tradisjonelle grillfesten vår. Det ble likevel en koselig ramme rundt ettermiddagen. Det ble grilling av medbrakt mat under tak, og koselig skravling rundt småbordene som var dekket på inne på formingsrommet og gymrommet.

Litt ut i maten kom de eldste barna rundt med lodd som ble trukket helt til slutt. Etter mat gikk de opp på scena og underholdt oss med noen sanger de har lært seg på Filosofus. Tarkus kom også på besøk. Han er et beltedyr som Filosofusbarna har blitt kjent med under trafikkopplæringen de akkurat har hatt (se gjerne artikkelen om gåprøven).

Det store høydepunktet for mange av barna var opplesingen av dikt på Marihønene. Da kom ett og ett barn fram og fikk høytidelig opplest diktet sitt før de fikk med seg både Marihøne og bursdagsalbum hjem.

Under trekningen av loddene skulle en tro det var flusst med gevinster, for trekningen ville ingen ende ta. Årsaken var bare at det ble mange omtrekkinger da de ansatte vant både hoppetau og såpebobler. Men fruktkurven ble det ingen omtrekking på! Den var det ei av de eldste barna som vant!